Kino

Resnica

La vérité

  • Drama
  • Hirokazu Koreeda
  • 1h 46min

Otvoritveni film letošnjega filmskega festivala v Benetkah Resnica je prvi mednarodni projekt priznanega japonskega režiserja Hirokazuja Koreede (lanskega dobitnika zlate palme za film Tatiči). Pripoveduje zgodbo o sloviti francoski igralki Fabienne (Catherine Deneuve), ki jo ob izidu avtobiografske knjige obišče hčerka Lumir (Juliette Binoche) s svojo družino. Ko se izkaže, da je igralka v knjigi močno olepšala dogodke iz resničnega življenja, se v njun odnos prikrade vprašanje, kaj je v njem sploh resnica in kaj potvorjena fikcija

»Na čem je zgrajena družina? Na resnici ali lažeh? In kaj je bolje: kruta resnica ali prijazna laž? To so vprašanja, ki sem si jih zastavljal med ustvarjanjem Resnice. Upam, da bo film gledalcem ponudil priložnost za iskanje lastnih odgovorov. /…/ Hotel sem, da film ne bi bil samo resen, ampak tudi lahkoten; da bi se v njem prepletali drama in komedija, tako kot v resničnem življenju. Upam, da kemija med igralci in razigrani pogled otroka uspeta ustvariti pravo razpoloženje.«
– Hirokazu Koreeda

Kritike:

»Če so Koreedovi Tatiči govorili o zavrženih ljudeh, ki se najdejo, da bi sestavili družino, je Resnica morda ravno nasprotno: zgodba o ljudeh iste krvi, ki morajo ugotoviti, kako odpustiti drug drugemu – ali pa drug drugega vsaj razumeti. Režiserju celo v drugem jeziku in na drugi celini znova uspe ujeti kompleksnost človeškega bivanja.«
– Alonso Duralde, The Wrap

»To je nedvomno, morda neizogibno, eden največjih nastopov Catherine Deneuve. Mogočno persono, ki jo igralka redno posoja drugim režiserjem, Koreeda spremeni v nekaj bolj kompleksnega, tragičnega, a hkrati kljubovalnega.«
– Kevin Maher, The Times

»Zgodba bi lahko zbujala vtis, da režiser tvega zdrs v francoske klišeje, a Koreeda jih povozi s smislom za humor in nežnostjo, ki sta čisto njegovi. /…/ Film je pravi užitek: priložnost, da uživamo v odlični predstavi Catherine Deneuve ter se pridružimo režiserjevemu raziskovanju skrivnosti in laži, ki jih pripovedujemo sami sebi in svojim najbližjim. V tem smislu jabolko – ali pa češnja – ne pade daleč od Koreedovega prejšnjega filma, z zlato palmo nagrajenih Tatičev
– Elisabet Cabeza, Sight & Sound

Resnica B
Resnica A